Bli Sprekere mobilitetstrening

Treningen alle bør gjøre - funksjonell smidighet!

Beskrivelse

Vi lever i en verden med mye stillesitting, noe som kan gjøre muskler og ledd stive og utsatt for skader og vondter. Å trene mobilitet vil gi deg en kropp som tåler hverdagslige bevegelser bedre og du minsker faren for skader. Mobilitetstrening vil også hjelpe deg med å oppnå bedre teknikk i styrkeøvelser.

Fordelene med uttøyning eller bevegelighetstrening er at det øker bevegeligheten i muskler og ledd, og gir økt fleksibilitet. Denne bevegelighet blir naturlig redusert ettersom vi blir eldre, og det er derfor det er så viktig å innlemme også slik trening i treningsplanen.

Gjennom økta jobber man med dynamiske og statiske mobilitetsøvelser ut fra eget nivå.

Mål

Mobilitetstrening, tøying og dynamisk stretching er «all trening med et spesifikt formål om å øke mobiliteten i et ledd og kjeder av ledd».

Hovedeffekt

Bevegelighet, stabilitet, balanse, og avspenning.

Målgruppe

Passer for alle.

Organisering

«Følg meg-/herme metoden» med fokus på individualisering.

Varighet

45 minutter

Sted

Bli Sprekere sine lokaler i Elgestergt 2. Lokalet ligger på motsatt side av Samfunnet, i samme bygg som 7 Eleven. Inngang mot Øya Helsehus

Treningsperiode

Uke 44 til og med uke 49

Antall økter

6 økter

Tidspunkt

Mandager kl 18.00-18.45

Pris og Påmelding: klikk her


Ved deltakelse på flere grupper får man 25% på den billigste gruppen. Ta kontakt med may-britt.stokke@bedriftsidretten.no for å få tilsendt refusjonsskjema etter at du har meldt deg på ønskede grupper. Frist for refusjon er en uke etter påmelding.



Våre gruppetreninger    


Levert av IdrettenOnline